Календарно-тематичне планування
з української літератури
8 клас
(70
год., 2 год. на тиждень)
№
|
Зміст програмового
матеріалу
|
год
|
Дата
|
Примітка
|
|
Усна
народна творчість
|
|
|
|
1
|
Художня література як
одна з форм духовної діяльності людини .Функції художньої
літератури.Різновиди образів (образ-персонад, образ-символ,
словесні,зорові,слухові…)
Т.Л:художній
образ, художній твір
|
1
|
|
|
2
|
Ук4раїнські історичні
пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась Україна», «Та,ой, як крикнув
же козак Сірко»
|
1
|
|
|
3
|
Українські історичні пісні про боротьбу проти
соціального та національного гніту. «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак
Залізняк»
Т.Л: історичні пісні
|
1
|
|
|
4
|
Образи історичних осіб,
лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою. «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»
|
1
|
|
|
5
|
Р.М.
Висловлення власних суджень про те, за що народ увіковічнив імена своїх
героїв.
|
1
|
|
|
6
|
Пісні Марусі Чурай.
Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні , що стали
народними. Іхня популярність, фольклорна основа. Народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки»
|
1
|
|
Напам’ять
|
7
|
«Віють вітри , віють буйні», «Ой, неходи, Грицю
|
1
|
|
|
8
|
Героїчний епос
українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові) .
Кобзарі та лірники – виконавці народних дум.
|
1
|
|
|
9
|
Морально-етична проблема думи «Маруся Богуславка» Т.Л: думи. Жанрова своєрідність дум, історична
основа, героїчний зміст.
|
1
|
|
|
10
|
Проблема вибору, душевна
роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі
|
1
|
|
|
11
|
П.Ч.
Народна дума «Самійло Кішка»
|
1
|
|
|
12
|
Контрольна робота «Усна народна творчість. Укр. народні думи»
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Світ
української поезії
|
|
|
|
13
|
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт,
перебування в казематі, заслання.
|
1
|
|
|
14
15
|
«Думи мої, думи мої…».Усвідомлення власної місії поета.
«Ой три шляхи широкії». Т.Л: філософська лірика
|
1
1
|
|
|
16
|
«Мені однаково,чи буду» (цикл «В казематі»). Роздуми про власну долю, долю
України.
|
1
|
|
Напам’ять
|
17
|
П.Ч.
Т.Шевченко « Кобзар»
|
1
|
|
|
18
|
Леся Українка
Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало,
романтичність , волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви.
Тема єднання людини з природою. «Давня
весна»
|
1
|
|
|
19
|
«Хотіла б я піснею
стати»
|
1
|
|
Напам’ять
|
20
|
«Давня казка» Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Роль
митця в суспільстві,суть людського щастя, вдячності.
|
1
|
|
|
21
|
Контрольний твір «Поема «Давня казка» як
поетичний маніфест Лесі Українки»
|
1
|
|
|
22
|
Володимир Сосюра Коротко про поета. Патріотичні,
інтимні та пейзажні мотиви його творів «Осінь»
Т.Л: пейзажна
лірика
|
1
|
|
|
23
|
Патріотичний пафос вірша
«Любіть Україну»
«Васильки» - взірець інтимної лірики
Т.Л:громадянська та інтимна лірика.
|
1
|
|
Напам’ять
|
24
|
Василь Голобородько «З дитинства : дощ», («Я уплетений…»).
«Наша мова». Патріотизм,
філософічність, фольклорна основа
Т.Л: вільний
вірш
|
1
|
|
|
25
|
«Теплі слова». Самобутня постать поета в українській літературі
|
1
|
|
|
26
|
Володимир Підпалий. Щирість патріотичність почуттів ліричного героя . «Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий
етюд». Ідея гуманізму, бережливе ставлення до природи
|
1
|
|
|
27
|
Розмаїття сучасної
лірики.
В. Герасим’юк
«Чоловічий танець»
|
1
|
|
1 вірш
Напам’ять
|
28
|
І. Малкович «З янголом на плечі», «З нічних молитов»
|
1
|
|
На вибір
|
29
|
А. Мойсієнко «Жовтень жовті жолуді»
|
1
|
|
|
30
|
І.Павлюк «Дівчинка»
|
1
|
|
|
31
|
Г. Кирпа «Мій
ангел такий маленький», «Коли до вас темної ночі»
|
1
|
|
|
32
|
Р.М. Словесне
відтворення світу,відображеного в образах поезій. Висловлення власних
роздумів навіяних прочитаними віршами.
|
1
|
|
|
33
|
Література рідного
краю . Сучасні
поети
|
1
|
|
|
34
|
Контрольна робота «Світ української поезії»
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Національна
драма
|
|
|
|
35
|
Іван Карпенко –Карий . Короткі відомості про життя і творчість видатного
українського драматурга XIX ст.. про
театр «корифеїв»
Т.Л.
драматичний твір, комедія, трагікомедія.
|
1
|
|
|
36
|
Трагікомедія «Сто тисяч»- класичний взірець
українського «театру корифеїв»
|
1
|
|
|
37
|
Проблеми бездуховності
людини, засліпленої прагненням до наживи
|
1
|
|
|
38
|
Характеристика образів
твору. Проблема влади грошей. Засоби сатиричного змалювання.
|
1
|
|
|
39
|
Р.М. Комедія
Карпенка-Карого «Сто тисяч» і «
вічна» тема влади грошей над людиною
|
1
|
|
|
40
|
Література рідного краю
|
1
|
|
|
|
З української
прози
|
|
|
|
41
|
М. Коцюбинський «Дорогою ціною» Пригодницький
романтичний сюжет повісті
|
1
|
|
|
42
|
Вічний тип шукача
правди. Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги – протест проти
будь-якого насильства над людиною
|
1
|
|
|
43
|
Проблема волі людини та
можливостей її здобуття. Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі.
|
1
|
|
|
44
|
Час і вічність у
повісті, символічн6і образи. Романтичність, мужність і сила волі української
жінки Соломії.
|
1
|
|
|
45
46
|
Література рідного краю
Контрольний твір.
Відображення волелюбності
трудового народу в оповіданні М.Коцюбинського «Дорогою ціною»
|
1
1
|
|
|
47
|
П.Ч.
Загребельний «Роксолана»
|
1
|
|
|
48
49
|
О.Довженко .
Видатний український кінорежисер і
письменник. «Ніч перед боєм» -
твір про героїзм, самовідданість,патріотичні почуття українців, проявлені під
час воєнного лихоліття.
|
2
|
|
|
50
|
Образ діда Платона і
діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів
|
1
|
|
|
51
52
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути» Повість про школу й проблеми дорослішання,про роль
батьків у вихованні дітей та їхноьму дозвіллі
|
2
|
|
|
53
|
Проблема особистості в
сучасному світі
|
1
|
|
|
54
|
Особливості композиції
твору Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути»
|
1
|
|
|
55
|
Характеристика образів
героїв твору
|
1
|
|
|
56
|
Володимир Дрозд
«Білий кінь Шептало» Іронічна,
алегорично- химерна проза сучасного прозаїка
|
1
|
|
|
57
58
|
Проблема людини в
суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу,дійсності і мрії
(«Білий кінь Шептало»)
|
2
|
|
|
59
|
Р.М. Мої
роздуми над твором В.Дрозда «Білий кінь Шептало»
|
1
|
|
|
60
|
Юрій Винничук «Місце для дракона» Повість –казка про сучасний світ, у якому й досі
живуть «драконячі закони». Дракон Грицько – поет і християнин
|
1
|
|
|
61
|
Роздуми про добро і зло,
вірність і зраду, доцільність самопожертви.
|
1
|
|
|
62
|
Контрольна
робота «Національна драма» , «З української прози»
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Український гумор і сатира
|
|
|
|
63
|
Валентин Чемерис «Вітька + Галька, абоПовість про
перше кохання»
|
1
|
|
|
64
|
Гумористична повість про
життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання, вірність іперший
поцілунок, дуель і перше побачення
|
1
|
|
|
65
|
Дитячі проблеми в
дорослому житті, передані засобамигумору
|
1
|
|
|
66
|
Література рідного краю
|
1
|
|
|
67
|
Контрольна робота «Український гумор і сатира»
|
1
|
|
|
68
|
П.Ч. Олесь
Гончар «Берег любові»
|
1
|
|
|
69
70
|
Урок- підсумок
Бесіда про твори, що
вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок,
зацікавлення
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий