Граматична помилка. Культура мови
1.Граматичну помилку допущено в словосполученні
   А  сто кілограмів
   Б  незручних туфель
   В  барвистих ярмарок
   Г  багатоповерхових готелів
   Д  запалення легень

2.Граматичну помилку допущено в рядку
   А  найвірогідніше тлумачення
   Б  найбільш вищий пагорб
   В  менш доцільний спосіб
   Г  щонайвигідніші умови
   Д якнайкращий підручник

3.Граматичну помилку допущено в реченні
   А  Що вища культура народу, духовна та матеріальна,  то вища й міцніша позиція його мови.
   Б  Відомо, що творча своєрідність художника найповніше виявляється в його книгах.
   В  Коли маєш дар, успадкований від матері, від рідного народу, то обовязок твій – народові його й повернути.
   Г   Остап Вишня палко захоплювався та змальовував на сторінках своїх творів дивовижну  українську природу.
   Д   Коли заповіт Альфреда Нобеля оприлюднили, виникли найсуперечливіші чутки та судження.

4.Граматичну помилку допущено в рядку
   А яскравіші декорації
   Б  краща інсценізація
   В  найвиразніший монолог
   Г  якнайкраща постановка
   Д  щонайсучасне трактування

5. Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»
   А  дванадцять тридцять
   Б  половина девятої
   В  десять хвилин першої
   Г  без двадцяти десять
   Д  за пять одинадцята

6. Помилково вжито слово в рядку
  А  ювілейні міроприємства
  Б  громадянське суспільство
  В  парламентська республіка
  Г  непримиренні опоненти
  Д прикордонна територія

7.Неправильно утворено форму слова у варіанті
   А  кілограм  помідор
   Б  недбале ставлення
   В  тритомне зібрання
   Г  з усякого приводу
   Д  зробити навпаки

8.Неправильно побудоване словосполучення на позначення часу
   А десять (хвилин) на десяту
   Б  чверть на одинадцяту
   В  без  пятнадцяти  десять
   Г   пів на дванадцяту
   Д  за пять  (хвилин) шоста

9. Помилково вжито слово в рядку
   А  винайняв квартиру в центрі
   Б  запросив до вітальні
   В  розповів про відрядження
   Г  приїхав вісім років назад

10.Неправильно утворено форму слова у варіанті
   А  два студенти
   Б  самий головний
   В  сімома голосами
   Г  віддаси потім

11.Неправильно побудоване речення
   А Побачивши в магазині нову енциклопедію, я захотів її переглянути.
   Б  Ще не ходячи до школи, мама читала мені вірші Марійки Підгірянки.
   В  Слухаючи доповідь однокласниці, ми робили деякі нотатки.
   Г  Створюючи виставу, режисер суттєво осучаснив текст класичної пєси.

12. Прийменник у  на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка
    А  перебував  …  Ватикані, експонат  …   музеї, наймиліше …світі
    Б  поїхати …  відрядження,  птах … небі,  купити … аптеці
    В  побувати … Львові, квітник … саду,  покласти … узголівя
    Г  приведення … відповідність, участь … форумі,  оселя  …  рушниках
    Д  висновок… статті,  запевнили … добросусідстві,  вишня … цвіту.

13.Неправильно побудоване  словосполучення
    А  пятнадцять хвилин десятого
    Б  зараз одинадцята
    В   за пять хвилин сьома
    Г   пів на першу
    Д  буду після девятої

14.Неправильно побудоване речення
    А Письменник прагнув розповісти про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує.
    Б  Першим розповів  європейцям про Єгипет невтомний мандрівник та історик Геродот.
    В  Працюючи з художнім словом, Ємма Андієвська виходить за рамки стандарту й буденщини.
    Г  За дорученням Київської  археографічної комісії  Шевченко робив замальовки пам’яток української історії  й  архітектури.
    Д  У людства завжди були й будуть питання, на які воно, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.

15. Прочитайте уривок.
    Людина велична  (1)  своїх крайнощах:  (2)  мистецтві, коханні, самопожертві,  (3)  відданості  і  (4)  егоїзмі.  (5) се  ж  світу  найчастіше не вистачає саме золотої середини.
        Літеру  у  треба писати на місці всіх цифр,  окрім
    А  1
    Б  2
    В  3
    Г   4
    Д  5

16.Граматично правильне закінчення речення  «Читаючи  «Зачаровану  Десну» О. Довженка…»
   А  збагачується ваше мовлення.
    Б  ви збагачуєте своє мовлення.
    В  звертається увага на багатство мови.
    Г  вас зацікавить багато епізодів.
    Д  перед нами постає світ дитинства.

17. Граматичну помилку допущено в рядку
   А  найвідоміші скульптури
   Б більш цікавіший сюжет
   В  тонший від паперу
   Г  найменш привабливі ціни
   Д  зрозуміліше пояснення

18. Граматичну помилку допущено в рядку
   А  порада вчителя
   Б  посада керівника
   В нові паспорта
   Г  сьоме грудня
   Д  давній сусіда

19. Граматичну помилку допущено вреченні
  А  У пєсах Шекспіра «Гамлеті» та «Королі  Лірі» порушено вічні проблеми  буття.
  Б  Прототипом  Нори  в «Ляльковому домі»  Ібсена є письменниця Лаура Кілер.
  В  Які засоби комічного вжив Микола Гоголь у «Мертвих душах»?
  Г  Палац, який змальовує Міцкевич у сонеті «Бахчисарай уночі»,  належав ханові Гірею.
  Д  Почесне місце в бібліотеці   Жуля  Верна  належало  творам  Даніеля  Дефо  та  Фенімора Купера.

20.Потрібно  поставити  у  на місці всіх пропусків у рядку
   А  бути … формі, осінь … Каневі, допоможе  …війти
   Б  гуляв … лісі,  улюблений  …читель, блиск  … очах
   В  було … Києві, лежала … шухляді,  плавала … воді
   Г  знімки … фотографа,  ліси … хвої,  читати …голос
   Д перерва … навчанні, їхати … вагоні,  десь … річці

21.Неправильно вжитий прийменник у словосполученні
    А  зайти по неуважності
    Б  відповідати по черзі
    В  вишивати по шовку
    Г  зустрітися по обіді

22.Граматичну помилку допущено в реченні
  А  Розгляньмо зроблені висновки автором нового підручника з історії України.
  Б  Усі зусилля Ярослав спрямував  на посилення єдності, централізації держави, її  європеїзацію.
  В  Козацькі ватажки спромоглися на значні успіхи:перетворили козацтво з тимчасових формувань на    
      боєздатну армію.
  Г  Сучасники Скоропатського й історики констатують певне економічне відродження України в добу
       гетьманату.
  Д  Духовне життя в період «хрущовської відлиги» характеризується непослідовністю й
       суперечливістю реформ.

23.неправильно вжито прийменник у рядку
   А  ростуть біля берега – ростуть при березі
   Б  посидь поруч зі мною – посидь поряд зі мною
   В  схопився до схід сонця – схопився перед сходом сонця
   Г  зупинився за  два кроки – зупинився у двох кроках
   Д  повернувся через місяць – повернувся за місяць





Комментариев нет:

Отправить комментарий