Граматична помилка.
Культура мови
1.Граматичну помилку допущено в словосполученні
А сто кілограмів
Б незручних туфель
В барвистих ярмарок
Г багатоповерхових готелів
Д запалення легень
2.Граматичну помилку допущено в рядку
А найвірогідніше тлумачення
Б найбільш вищий пагорб
В менш доцільний спосіб
Г щонайвигідніші умови
Д якнайкращий
підручник
3.Граматичну помилку допущено в реченні
А Що вища культура народу, духовна та
матеріальна, то вища й міцніша позиція
його мови.
Б Відомо, що творча своєрідність художника
найповніше виявляється в його книгах.
В Коли маєш дар, успадкований від матері, від
рідного народу, то обов’язок
твій – народові його й повернути.
Г Остап Вишня палко захоплювався та
змальовував на сторінках своїх творів дивовижну
українську природу.
Д Коли заповіт Альфреда Нобеля оприлюднили,
виникли найсуперечливіші чутки та судження.
4.Граматичну помилку допущено в рядку
А яскравіші
декорації
Б краща інсценізація
В
найвиразніший монолог
Г якнайкраща постановка
Д щонайсучасне трактування
5. Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»
А дванадцять тридцять
Б половина дев’ятої
В десять хвилин першої
Г без двадцяти десять
Д за п’ять одинадцята
6. Помилково вжито слово в рядку
А ювілейні міроприємства
Б громадянське суспільство
В парламентська республіка
Г непримиренні опоненти
Д прикордонна
територія
7.Неправильно утворено форму слова у варіанті
А кілограм
помідор
Б недбале ставлення
В тритомне зібрання
Г з усякого приводу
Д зробити навпаки
8.Неправильно побудоване словосполучення на позначення
часу
А десять
(хвилин) на десяту
Б чверть на одинадцяту
В без п’ятнадцяти десять
Г пів на дванадцяту
Д за п’ять (хвилин) шоста
9. Помилково вжито слово в рядку
А винайняв квартиру в центрі
Б запросив до вітальні
В розповів про відрядження
Г приїхав вісім років назад
10.Неправильно утворено форму слова у варіанті
А два студенти
Б самий головний
В сімома голосами
Г віддаси потім
11.Неправильно побудоване речення
А Побачивши в
магазині нову енциклопедію, я захотів її переглянути.
Б Ще не ходячи до школи, мама читала мені вірші
Марійки Підгірянки.
В Слухаючи доповідь однокласниці, ми робили
деякі нотатки.
Г Створюючи виставу, режисер суттєво осучаснив
текст класичної п’єси.
12. Прийменник у
на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка
А перебував
… Ватикані, експонат …
музеї, наймиліше …світі
Б поїхати …
відрядження, птах … небі, купити … аптеці
В побувати … Львові, квітник … саду, покласти … узголів’я
Г приведення … відповідність, участь …
форумі, оселя … рушниках
Д висновок… статті, запевнили … добросусідстві, вишня … цвіту.
13.Неправильно побудоване
словосполучення
А п’ятнадцять
хвилин десятого
Б зараз одинадцята
В за п’ять хвилин сьома
Г пів на першу
Д буду після дев’ятої
14.Неправильно побудоване речення
А Письменник
прагнув розповісти про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує.
Б Першим розповів європейцям про Єгипет невтомний мандрівник та
історик Геродот.
В Працюючи з художнім словом, Ємма Андієвська
виходить за рамки стандарту й буденщини.
Г За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив замальовки пам’яток
української історії й архітектури.
Д У людства завжди були й будуть питання, на
які воно, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.
15. Прочитайте уривок.
Людина велична (1)
своїх крайнощах: (2) мистецтві, коханні, самопожертві, (3)
відданості і (4)
егоїзмі. (5) се ж
світу найчастіше не вистачає саме
золотої середини.
Літеру у треба писати на місці всіх цифр, окрім
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
16.Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Зачаровану
Десну» О. Довженка…»
А збагачується ваше мовлення.
Б ви збагачуєте своє мовлення.
В звертається увага на багатство мови.
Г вас
зацікавить багато епізодів.
Д перед нами постає світ дитинства.
17. Граматичну помилку допущено в рядку
А найвідоміші скульптури
Б більш
цікавіший сюжет
В тонший від паперу
Г найменш привабливі ціни
Д зрозуміліше пояснення
18. Граматичну помилку допущено в рядку
А порада вчителя
Б посада керівника
В нові паспорта
Г сьоме грудня
Д давній сусіда
19. Граматичну помилку допущено вреченні
А У п’єсах Шекспіра «Гамлеті» та «Королі
Лірі» порушено вічні проблеми
буття.
Б Прототипом
Нори в «Ляльковому домі» Ібсена є письменниця Лаура Кілер.
В Які засоби комічного вжив Микола Гоголь у
«Мертвих душах»?
Г Палац, який змальовує Міцкевич у сонеті
«Бахчисарай уночі», належав ханові
Гірею.
Д Почесне місце в бібліотеці Жуля
Верна належало творам
Даніеля Дефо та
Фенімора Купера.
20.Потрібно
поставити у на місці всіх пропусків у
рядку
А бути … формі, осінь … Каневі, допоможе …війти
Б гуляв … лісі,
улюблений …читель, блиск … очах
В було
… Києві, лежала … шухляді, плавала …
воді
Г знімки … фотографа, ліси … хвої,
читати …голос
Д перерва …
навчанні, їхати … вагоні, десь … річці
21.Неправильно вжитий прийменник у словосполученні
А зайти по неуважності
Б відповідати по черзі
В вишивати по шовку
Г зустрітися по обіді
22.Граматичну помилку допущено в реченні
А Розгляньмо зроблені висновки автором нового
підручника з історії України.
Б Усі зусилля Ярослав спрямував на посилення єдності, централізації держави,
її європеїзацію.
В Козацькі ватажки спромоглися на значні
успіхи:перетворили козацтво з тимчасових формувань на
боєздатну
армію.
Г Сучасники Скоропатського й історики
констатують певне економічне відродження України в добу
гетьманату.
Д Духовне життя в період «хрущовської відлиги»
характеризується непослідовністю й
суперечливістю
реформ.
23.неправильно вжито прийменник у рядку
А ростуть біля
берега – ростуть при березі
Б посидь поруч
зі мною – посидь поряд зі мною
В схопився до
схід сонця – схопився перед сходом сонця
Г зупинився за
два кроки – зупинився у двох кроках
Д повернувся через місяць – повернувся за місяць
Комментариев нет:
Отправить комментарий