8 клас
Контрольна робота
Односкладне та
неповне речення
Варіант I
(Кожна правильна
відповідь оцінюється одним балом)
- Позначити рядок , у якому в реченні головний
член вказує на дію, що виконується
невизначеною особою.
а) Звернімося до
пізніших років.
б) Силою не
хвались – краще трудись.
в) Тепер спомином
повертаюся до тополі.
г) Мені бажали
здоров’я,
успіхів, гарних учнів – не без деякого лукавства.
д) Як було гарно
відчувати себе маленькою хазяйкою в цьому лісі!
- Позначити рядок, у якому в безособовому
реченні головний член виражений інфінітивом.
а) Наймолодшому із
нас було чотирнадцять.
б) По-справжньому можна
пізнати і зрозуміти письменника лише побувавши на
його батьківщині, у місцях, пов’язаних з його життям і
творчістю.
в) Без Богдана Хмельницького, Петра Сагайдачного,
Івана Мазепи, Пилипа
Орлика не було б нашого народу.
г) Нема коли самій
побути, присісти, у вікно подивитися.
д) Читаючи листи- сповіді, Катерини Білокур, диву
дивуєшся її сили волі .
- Позначити рядок з неповним реченням.
а) Степова
безмежна голубінь.
б) Сперечалися
довго
в) Так і сталось.
г) Не дійшовши до
казарми, зупинився на белебні.
- Позначити рядок зі складним реченням, до
складу якого входить умовно неповне речення.
а) Хвилина , і
гримнули постріли.
б) Думав: праця
зовнішня сила.
в) З історії
відомо, що козаки часто давали один одному прізвиська «навпаки».
г) Не випадково
вважають, що Еріх створив власний світ, свою планету.
- Визначити неповне речення, у якому випущено
головний член.
а) Красиве для
Еріха добре, а добре – красиве.
б) У мисливця дим
густий, та живіт – пустий.
в) Тесля завжди
без воріт, а швець – без чобіт.
г) Головне - завжди почувався українцем, пропагував
культуру свого народу.
(Дві правильні відповіді)
- Позначити рядки, у яких зазначено
безособові речення.
а) Мадонн
зображували багато художників епохи Відродження.
б) Скільки можна виготовити з верб
плетених виробів?
в) Щоб давати ,
треба отримувати.
г) У класі , ніби,
посвітлішало.
д) В
енциклопедичному словнику читаю про Джарилгач -
безводний, безлісий, піщаний
острів.
7.Позначити рядки, у яких
містяться узагальнено-особові речення.
а) Вербником
обсаджували дороги й городи, греблі й ставки, піщані пагорби і
береги
річок, левади чи видолинки.
б) Коли будували
Змієві вали?
в) Не родись
багатий та вродливий, а родись при долі
та щасливий.
г) Від добра
добра не шукають.
д) Будь високий,
як верба, а багатий, як земля.
- Позначити рядки, у яких уживається тире в
неповних реченнях ( на місці
пропущеного
члена).
а)Вишивка – це
своєрідний літопис життя.
б) Вірші,
звичайно, не писалися, оскільки на плечах – погони.
в) Друга дочка Ярослава Мудрого –
королева Франції Анна.
г) У християнстві
дуб - символ гордості й пихатості.
д) Жовтий колір
означає невірність, розлуку, а в поєднанні з червоним – нагороду й повагу.
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали)
- Установити відповідність між односкладними
реченнями та їх видами.
а) Не взявшись за сокиру, хату не збудуєш.
б) Про успішний виступ Остапа Вересая 1. Означено-особове.
довідалися і в царському дворі.
в) Хлюпіт хвиль, рівне дихання моря. 2. Неозначено-особове.
г) Уже неозброєним оком стало видно
зграї птахів.
3. Узагальнено-особове.
д) Скажемо відверто хоч би сьогодні про
наші помилки й
безвідповідальність. 4.
Безособове.
е) Розумну річ приємно й слухати.
5. Називне.
- Установити відповідність між безособовими
реченнями та способами морфологічного
вираження в них головних членів.
а) Тут, у цій затишній, з великими люстрами 1. Безособове дієслово.
кімнаті, уже віє казковою
старовиною. 2. Особове дієслово в
б) Про вербу, скромну нашу вербу,
безособовому значенні.
написано чимало.
3. Дієслівна форма на -но, -то.
в) Чому лося немає зараз?
4. Слово немає.
г) Дихалось свіжістю і простором. 5. Прислівник
з інфінітивом.
д) Радісно на придеснянських
луках.
6. Прислівник.
е) Погожого літнього дня можна годинами слухати
пісні морського прибою.
8 клас
Контрольна робота
Односкладне та неповне речення
Варіант II
(Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом)
1.
Позначити
рядок, у якому в реченні головний член указує на дію конкретної особи.
а) Про унікальний
острів Хортиця складено чимало легенд.
б) Не вчи орла
літати, а соловейка співати.
в) Свого часу перед
нашим народом було поставлено глобальне завдання.
г) Калиновим
цвітом чи ягодами оздоблювали вільце
молодої.
д) На все це
дивишся, усе це вбираєш у себе, сповнюєшся високістю простору.
2.
Позначити
рядок, у якому міститься узагальнено-особове речення.
а) У будівництві
осель послуговувалися сосною, дубом, вільхою чи осикою.
б) Відшукайте на
карті острів Пасхи.
в)Тут галасувати не
можна.
г) Долі скаргами не
втаскаєш
д) Від напасті не
пропасти.
3.
Позначити
рядок з неповним реченням.
а)Почув нові сили й
нову охоту в серці.
б)Підемо й
поборемося, браття!
в) Поспішаємо на
побачення до Каменяра.
г) Прийшли.
4.
Позначити
рядок зі складним реченням, до складу якого входить умовно неповне
речення.
а) Проходили
століття, і обжилі таборища скіфів завойовували племена
сарматів.
б) Довго не міг заснути: усе
стояв в уяві полонений січовий стрілець.
в) Бачу те, що іншим
не до тями.
г) Ви, мабуть,
здивуєтеся, дізнавшись, що картопля – заморський продукт.
5.
Визначити
неповне речення, у якому випущено другорядний член.
а) У степу і трава
інша.
б) Спочатку
майбутній композитор навчався в гімназії, згодом - в училищі.
в) Праця чоловіка
годує, а лінь – марнує.
г) У серці Тараса
невсипуща туга.
(Дві правильні відповіді)
6.
Позначити
рядки, у яких зазначено безособові речення.
а) Присідаю
навпочіпки й тихенько придивляюся.
б) Треба пізнати
самого себе.
в) Поміркуйте самі.
г) Катрю аж морозцем
обшпарювало.
д) Звідси крадькома
стежу за повіткою.
7. Позначити рядки, у яких в безособовому реченні головний член виражений
інфінітивом.
а) Їм є про що
розповісти.
б) Дослідження
Змієвих валів продовжено.
в) У степу не було
стежок.
г) Як відрізнити
природженого фізика від лірика?
д) Завдяки символам
можна одним словом чи якимось знаком сказати дуже багато.
- Позначити рядки, у яких уживається тире в
неповних реченнях (на місці пропущеного
члена)
а) У тривожну пору
іспитів на кожному кроці чуємо побажання успіху,
а частіше –
жартівливе «ні пуху, ні пера».
б) Вишивка – одне з
найдавніших українських мистецтв.
в) Творчість Георгія
Нарбута - яскрава сторінка в
українському мистецтві.
г) І завжди – крах
ілюзій.
д) Найвеличніший
симфонічний твір Леонтовича – народно-фантастична
опера «На
русалчин великдень».
(Кожна
правильна відповідь оцінюється двома балами)
- Установити відповідність між односкладними
реченнями та їх видами.
а) Йому було
по-справжньомудобре.
1. Означено-особове.
б) Калиновий лист,
калинова сопілка, калинова 2.
Неозначено-особове.
колиска.
3. Узагальнено-особове.
в) Колись калину
цінували в Україні особливо. 4.
Безособове.
г) За рідний край і
життя відай 5. Називне.
д) Пригадую свого діда
Мусія Юру – високого,
кремезного, з
довжелезною бородою.
е) Вітру в полі
шукати.
- Установити відповідність між безособовими
реченнями та способами морфологічного
вираження в них головних
членів.
а) Досліджено батальний
живопис 1.
Безособове дієслово.
академіка Миколи
Самокиша. 2.
Особове дієслово в
б) Пахне грибами.
безособовому значенні.
в) Погожого літного дня
можна довго 3.
Дієслівна форма на -но, -то.
милуватися лісовими
пейзажами. 4. Слово немає.
г) Надворі тихо, як у
хаті.
5. Прислівник з інфінітивом.
д) У нього на душі
немає радості і задоволення. 6.
Прислівник.
е) І світає, і не світає.
Комментариев нет:
Отправить комментарий